Budowa drogi obwodowej Miasta Głogowa Młp.

w ciągu drogi krajowej Nr 9 (E 371) Radom - Rzeszów - Barwinek - Granica Państwa na odcinku od km 183+493,00 do km 188+269,00 wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi

Budowa drogi obwodowej Miasta Głogowa Małopolskiego była jednym z kluczowych projektów infrastrukturalnych, realizowanych na terenie województwa podkarpackiego. Inwestycja miała na celu poprawę płynności ruchu na trasie Radom – Rzeszów – Barwinek oraz odciążenie centrum Głogowa Małopolskiego od nadmiernego ruchu tranzytowego.

Szczegóły techniczne projektu:

  • Wartość projektu: 65 mln zł
  • Inwestor: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie
  • Całkowita powierzchnia inwestycji: 21,1 ha

Kluczowe elementy projektu:

  1. Droga główna: 4,8 km – główny odcinek obwodnicy, zapewniający płynny przejazd pojazdów omijających centrum miasta.
  2. Drogi łącznicowe: 0,8 km – dodatkowe drogi umożliwiające połączenie obwodnicy z lokalną siecią drogową.
  3. Rondo: Kluczowy element infrastruktury, umożliwiający bezpieczne i płynne przełączanie ruchu pomiędzy główną drogą a drogami lokalnymi.
  4. Droga lokalna: 350 m – nowa droga łącząca obwodnicę z lokalnymi obszarami miasta.
  5. Przebudowa ulicy Piłsudskiego: 100 m – dostosowanie istniejącej infrastruktury do nowego układu drogowego.
  6. Przebudowa ulicy 3-go Maja: 100 m – modernizacja ulicy, dostosowanie jej do nowego układu komunikacyjnego.
  7. Droga dojazdowa do PKP: 350 m – nowa droga zapewniająca lepszy dostęp do stacji kolejowej.
  8. Estakada nad rondem i wiadukt nad ul. 3 Maja: Elementy te były kluczowe dla zachowania płynności ruchu i uniknięcia zatorów.
  9. Przepusty drogowe: 15 szt. – infrastruktura umożliwiająca bezpieczny przepływ wód pod drogą.
  10. Ciągi pieszo-rowerowe: 5 km – infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, mająca na celu zwiększenie bezpieczeństwa i promowanie ekologicznych form transportu.
  11. Mur oporowy: 100 m – konstrukcja zapewniająca stabilność terenu na trudniejszych odcinkach trasy.
  12. Odwodnienia i urządzenia podczyszczające ścieki: 10 osadników – infrastruktura ochrony środowiska, mająca na celu skuteczne zarządzanie wodami opadowymi.
  13. Ekrany akustyczne: 1900 m – instalacje minimalizujące hałas generowany przez ruch drogowy, co przyczyniło się do poprawy komfortu życia mieszkańców okolicznych terenów.
  14. Sieci uzbrojenia terenu: kanalizacja deszczowa oraz sieć energetyczna niskiego napięcia – infrastruktura niezbędna do sprawnego funkcjonowania nowo wybudowanej drogi.

Rola firmy w realizacji projektu:

Nasza firma była odpowiedzialna za kompleksową geodezyjną obsługę inwestycji. Nasze zadania obejmowały precyzyjne pomiary terenu, wytyczanie granic działek, kontrolę realizacji prac budowlanych w odniesieniu do założeń projektowych oraz sporządzanie niezbędnej dokumentacji geodezyjnej. Dzięki naszym usługom inwestycja była realizowana zgodnie z najwyższymi standardami, co zapewniło dokładność i efektywność wszystkich prowadzonych prac.

Realizacja tej obwodnicy była kluczowym krokiem w modernizacji infrastruktury drogowej regionu, znacząco przyczyniając się do poprawy warunków życia mieszkańców oraz zwiększenia atrakcyjności inwestycyjnej Głogowa Małopolskiego i okolic.